با این پارتیشن ها فضاها را از هم متمایز کنید
نوشته شده توسط : ساحل

در خانه ها و فضاهای حقیر برای پیکربندی و ساماندهی می‌توان راه هایی یافت که در عین زیبایی خرج زیادی نداشته و کاربری خوبی نیز داشته باشند.

خانه های امروزی، گاهی تنها دارای کمینه فضاست. دیگر مهمانخانه، آشپزخانه، راهرو و دالون و گاه حتی حیاط هم معنایی ندارد لغایت به آنجا كه فقط دربرگیرنده یک اطاق کبیر یا سوئیت است. در چنين خانه‌های كوچكي، دربایستن به فضای خصوصی کماکان وجود دارد ولی چگونه آن را تامین کنیم؟! در منازل و فضاهای حقیر برای پیکربندی و ساماندهی می‌توان گذرگاه هایی یافت که در عین زیبایی خرج زیادی نداشته و کاربری نکویی نیز داشته باشند.

انتخاب کارکردهای مختلف در یک مکان به نیازهای مطرح ما بر می‌گردد. منظور اصلی یافتن راه‌حل‌هایي است که قابلیت نرمش داشته باشد و جای زیادی را اشغال نکند. دیوارها و دیوارک های دسته کننده فضا، یگانه از تمایل های طراحی درونی و دکوراسیون نوین است؛ به اخص در فضاهایی که امکان تغییر در معماری درونی مکان هستی ندارد و در عین حال ما به تعداد اکثریت فضای کاربردی خصوصی نیازمندیم. معمولا این دیوارک ها یا دیوارهای جداکننده، مناسب فضای داخلی با پلان باز هستند.

 

انواع مدل پارتیشن, دیوارک های هنری

دیوارهای بخش کننده و دیوارک ها، احد از گرایش های طراحی و دکوراسیون مدرن است


مزایای استفاده از جداکننده ها در دکوراسیون منزل
تقسیم کردن فضای یک اطاق به قسمت‌های باره نیاز؛ مثلا داشتن یک فضای خصوصی برای خواب، محل کار، به هستی آوردن معبری برای گذر که کارکرد راهرو یا ورودی را داشته باشد یا خلق فضایی صمیمی و دنج. گاه این جداکننده ها به عنوان یک عنصر تزیینی خاص در محیط‌ جلوه کرده و با اضافه کردن رنگ، بافت یا فرم به فضایی ساده، آن را از یکنواختی خارج آورده و تنوع بصری ایجاد می‌کنند.

اين ترفند نه تنها در منزل که در دفاتر کاری نیز کاربرد نکویی دارد. اگر به نقش تزیینی و زیبایی آن اغلب پروا کنیم، این بخش کننده ها در فضاهای کبیر نیز می‌توانند نقش نقطه کانونی را داشته باشند و لذت بصری فضا را دوچندان کنند.

گوناگونی جداکننده ها
انواع گوناگونی از متمایز کننده ها هستی دارند كه متعلق به ميان می نا به پرده‌ها، قفسه بندی ها، مبلمان و اثاثیه، طاقچه ها و کتابخانه ها، صفحات دکوراتیو و تزیینی و آکواریوم های کبیر و کوچک اشاره كرد. با هستی این جداکننده‌ها، فضاهای اصلی به ریز فضاهای متعددی تبدیل می‌شود و تنوع بصری در ساحل تنوع کاربری رویداد می افتد.

 

مزایای پارتیشن,مدل های پارتیشن

پرده‌ها، قفسه بندی ها، مبلمان و اثاثیه، طاقچه ها و کتابخانه ها و ... از انواع متمایز کننده ها هستند


جداکننده‌های پارچه‌ای
در فضاهایی که در درازا روز از نور طبیعی کمتر یا غیر سر راست برخوردارند، می‌توان از جداکننده‌ها بهره‌گیری کرد؛ مثلا در اطاق هایی که در جهت شمال پیمان دارند، می تاب از پارچه های پرده‌ای لطیف و ظریف که نور را در خود محبوس نمی کنند، به عنوان جداکننده ای ارزان و در دسترس بهره برد.

خوبی این پرده‌ها، سخیف بودن و قابلیت نرمش پذيری شان است الی هر زمان که دربایستن بود بتوان آنها را جمع کرد و فضای متمایز شده را مجدد به فضای اصلی بازگرداند. انتخاب پرده‌ها یا پرده‌مانندها، در کنار کم‌هزینه‌تر بودن، شیوه خوبی برای به جلوه درآوردن نقش مایه ها، رنگ ها و بافت های قشنگ در فضای دکور است.

مبلمان به عنوان جداکننده
شیوه سایر چیدمان به این روش، به کارگیری مبل، میز یا کنسول‌ها به عنوان جداکننده است. میز می‌تواند به صورت نقطه کانونی جدیدی مطرح شود. این نوع جداکننده ها علاوه بر اینکه حد میان فضاهای مورد نظرتان را تعیین می‌کنند می‌توانند به عنوان عنصری کاربردی و حتی تزيینی به شغل گرفته شوند.

پارتیشن‌های کوتاهی قد
جداکننده‌های اختصار که می‌توانند از قطعات قبل ساخته هم درست شده باشند نیز نقش کاربردی خوبی دارند؛ زیرا اگر با بلندی مناسب در عقیده گرفته شوند هم فضای مستقل مورد احتیاج را فراهم می‌کنند و هم جلوی نور و رویت را نمی‌گیرند. همین شغل را یک گنجه کوتاه هم می‌تواند سپریدن دهد، علاوه بر اینکه فضای مناسب برای نگهداری از وسایل را نیز برای تان فراهم می آورد.

نکته نهایی اینکه هر انتخابی خوب است؛ به شرطی که در نهایت مکان را خفه و دلگیر نکند.

 

پارتیشن های پارچه ای, راهنمای استفاده از پارتیشن

جداکننده‌های اختصار هم فضای مستقل باره نیاز را فراهم می‌کنند و هم جلوی نور و رویت را نمی‌گیرند


جداکننده ها با تم هنری
تخته‌ها یا بوم‌های بزرگ را در نظر بگیرید، با کمی خلاقیت می‌توان با آنها پاراوان ساخت. با کمی سمباده زدن، کمی پارچه مد نظر و پسندیده یا کمی رنگ و نقاشی اين كار اتمام مي‌شود. این نوع جداکننده‌ها جای زیادی اشغال نمی‌کنند و وزن بصری زیادی ندارند اما درخشش رنگ ها را با خود به محیط‌ می‌آورند.


پوستر‌های کبیر که به چهره چند پنل و روی فیبر پرس شده و با چند لولا به یکدیگر متصل و از ارتفاع مناسبی جهت ایستایی روی زمین برخوردار باشند هم می‌توانند پیشنهاد دیگری باشند.

جداکنندهای مشبک
صفحات مشبک، پارتیشن‌هایی دوستدار نورند و در عین حالا مکان را تاریک نمی‌کنند، تقسیم‌بندی فضایی نکویی را فراهم می‌آورند. به کارگیری ترکیب مصالحی مشابه چوب و شیشه در صفحات جداکننده می‌تواند بر زیبایی محیط‌ بیفزاید.

جدیدترین میز تحریر تاشو
استفاده از صفحات تاشو یا پاراوان ها، راه مناسب دیگری است که فضای درونی خانه را از هم متمایز می کند. این صفحات که با لولا به هم متصل شده اند،حرکت دادن شان راحت تر است؛ به‌خصوص اگر چرخ‌های کوچکی زیرشان تعبیه شده باشد. این پنل‌ها را از مواد و وسایل کهن هم می‌توان ساخت؛ مثل درهای قدیمی.





:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: